המהומות בירושלים: קצין צה"ל נפצע ברגלו. נתניהו: "ננחיל נורמות חדשות"

    ישראל פריי No Comments on המהומות בירושלים: קצין צה"ל נפצע ברגלו. נתניהו: "ננחיל נורמות חדשות"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    קצין צה"ל נפצע ברגלו במהלך הפרות סדר בכניסה לשכונת הר חומה בירושלים. הוא פונה לבית החולים במצב קל עם חשש לשבר ברגלו. בעיר העתיקה עצרו כוחות מג"ב אשה פלסטינית שתקפה חיילים כחלק מהפרות סדר נרחבות באזור.

    ראש הממשלה נתניהו אמר היום בישיבת הממשלה: "אבנים ובקבוקי תבערה הם נשק קטלני, הם הורגים והרגו, ולכן בימים האחרונים אנחנו שינינו את הוראות פתיחה באש לשוטרים בירושלים. כבר בסוף השבוע הם השתמשו באמצעים חדשים תחת ההוראות החדשות, ופגעו במיידי האבנים ובמיידי בקבוקי תבערה. היום אנחנו נאפשר הרחבה נוספת של יכולת הפעולה של שוטרים בסיכול יידוי אבנים ובקבוקי תבערה, ואנחנו גם נוסיף כוחות כדי לפגוע בפורעים, תחת עיקרון פשוט שאנחנו מחילים אותו סביב גבולותינו וגם בתוך שטחנו: מי שינסה לפגוע בנו, אנחנו נפגע בו".

    נתניהו שיבח את המשטרה, והפנה ביקורת למערכת המשפט: "מה שלא פחות חשוב בעיניי, קידום חקיקה לקביעת עונשי מינימום למיידי אבנים, בקבוקי תבערה וגם זיקוקים. אנחנו לא יכולים לקבל את העיקרון שבירושלים בירתנו, או בכל חלק של מדינת ישראל, בגליל או בנגב, אנשים יארגנו טרור עממי ויתחילו לזרוק בקבוקים על מכוניות עוברות ושבות, או אבנים שרוצחות אנשים. הנורמה הזאת לא תתקבע כאן, תתקבע נורמה הפוכה – אנחנו נסכל אתכם תוך כדי פעולה, אנחנו נעניש אתכם במלוא חומרת הדין אחר הפעולה. את הנורמה הזאת אנחנו מבקשים להנחיל לכל אזרחי ישראל, לכל תושבי ישראל ולכל שופטי ישראל. עם כל ההערכה לבית המשפט, זו זכותנו וחובתנו לקבוע את הנורמה הזאת. אנחנו נקבע עונשי מינימום למיידי אבנים וזורקי בקבוקים".



    0 תגובות